[
Date Prev][
Date Next] [
Thread Prev][
Thread Next]
[
Date Index][
Thread Index][
Author Index]
Me (was Re: Anybody out there speak Italian?)
Title: Me (was Re: Anybody out there speak
Italian?)
Well according to
<http://babel.altavista.com>:
according to my personal babel
best
bruno
At 1:38 PM -0500 1/26/02,
KILLINFO@aol.com wrote:
This just popped up at
http://www.allaboutjazz.com/italy/reviews/R1201_301_it.HTM
Flux Aeterna, Ted Killian
(pfMentum - USA - 2001)
Maurizio Comandini
Ecco un album che potrebbe essere usato
per attirare nelle caverne misteriose
delle avanguardie anche gli appassionati
di rock pił curiosi. Lo diciamo con
grande simpatia per questo tipo di tranelli, del tutto leciti e
propedeutici,
addirittura essenziali per la crescita delle migliori pulsioni
cognitive.
Here a record that
could be used in order to attract in the mysterious caves of the
vanguards also the more onlookers fans of rock. We say this with great
sympathy for this type of traps, quite lawful and propaedeutical, even
essential for the growth of the best cognitive pulsions.
Il chitarrista Ted Killian costruisce
dieci brani in perfetta solitudine
(assistito dal trombettista Jeff Kaiser solo per la parte tecnica
relativa al
missaggio e alla masterizzazione) e lo fa utilizzando al meglio le
tecniche
del loop e delle sovraincisioni, creando una sorta di alone fatto di
piccoli
anelli di suono, sussurri ritmici, rumori industriali messi in fila a
creare
una sorta di matrice frammentata, e su questo panorama sonoro che gli
fa da
sfondo improvvisa a lungo con la sua chitarra elettrica ben effettata
che
utilizza con una notevole padronanza di un linguaggio piuttosto
originale che
lascia intravedere squarci di una perfetta conoscenza delle tecniche e
dei
suoni legati al rock e alla
psichedelia.
The guitar player
Ted Killian constructs ten tracks in perfect loneliness (assisted from
the trumpet playerJeff Kaiser only for the technical part relative to
the mixing and to the mastering) and he does it using the best looping
and overdubbing techniques, creating a kind af aura builded up with
little sound rings, rhythmic whispers, industrial noises, all put in
row to create a kind of fragmented matrix. On this background
soundscape he improvises with his well processed electric guitar,
using a remarkable mastery of an original language that let catch a
glimpse of a perfect acquaintance of techniques and sounds coming from
rock and psichedelia.
Killian ha una visione molto interessante
su come far interagire queste due
componenti (fondali derivati dalla musica d'avanguardia e
improvvisazione
rockeggiante) e riesce a tenere ben desta l'attenzione anche per i
brani pił
lunghi (spesso si passano gli otto minuti) che sono solitamente basati
su
suggestive sezioni ipnotiche che lasciano immaginare inusuali
manipolazioni
morfologiche delle sonoritą di base impiegate. Certi momenti
potrebbero
essere tranquillamente trapiantati nei dischi dei Grateful Dead pił
lisergici
o magari in qualche produzione di Elliott Sharp, Henry Kaiser o di
David
Torn, i primi nomi che vengono alla mente ascoltando questo ottimo
Flux
Aeterna registrato in California nella primavera del 2001.
Sito della pfMentum:
www.pfmentum.com
Killian has a very
interesting vision on how making these two foundamental parts (i.e.
vanguard music sounscapes and rock improvisation) interact and he
succeeds in helding the attention also for the longer tracks (often
more then 8') that usually are based on evocative ipnotic sections
that let imagine inusual morphological manipulations of the source
sounds used. Some moments could easily be transplanted in the most
lisergic records of Grateful Dead or even in some production of
Elliott Sharp, Henry Kaiser or David Torn, the first names that cross
our mind while listening this optimal Flux Aeterna recorded in
California in the spring of 2001.
ok, ok... this is
not the best english you can hear around
but, believe me,
it's not the best italian either...
pfMentum:
Maurizio Comandini, All About
Jazz,
http://www.allaboutjazz.com/italy/reviews/R1201_301_it.HTM
--
http://www.xfade.com/ | In theory,
there is no difference between
cbm@well.com | theory and
practice. In practice, there is.