[
Date Prev][
Date Next] [
Thread Prev][
Thread Next]
[
Date Index][
Thread Index][
Author Index]
LA CA USA gig spam
Yo Loopers
I'm playing saxophones, Orville and MAX/MSP with Digital Cutup Lounge,
featuring
the usual asortment of highly dodgy nonsense this Friday.
Come along and put some money on the bet that I won't have to reset my
Parameter
RAM in public!
Cheers
Andrew
Digital Cutup Lounge cut and cut to the ruptures and the strokes, using
computers to mix dance tracks, ambient noise, jazz solos, Internet radio
broadcasts and music from all over the globe, following a massive
multicultural collision course with our hyperaccelerated future...
Digital Cutup Lounge will be playing this week at
FOLD at the Derby [4500 Los Feliz Blvd]
this Friday night
May 17
doors open at 8pm
$10
21+
lineup:
KID606 <http://www.brainwashed.com/kid606/>
CRACK (We Are Rock) <http://www.fcute.com/crackpage/>
SEKSU ROBA <http://www.seksuroba.com>
ELECTRIC COMPANY
UPROCK
NAUSEOUS JOOKBHOX - in the Judy Garland Room
DIGITAL CUTUP LOUNGE <http://www.digitalcutuplounge.com> - in the Judy
Garland Room
Advance tickets for this event are now available online at
Virtuous.com:
http://www.virtuous.com/search/events_venue.php?venueid=DRB*7
--
NOTES:
Beginning in the fall of 1999, the first "digital cut up lounge"
sessions at live music clubs in Hong Kong. Inspiration of William S.
Burroughs method.
Dimly lit voice-overs and a radio news announcement in a foreign
language…high-powered beats blare out of the speakers and the band tries
hard to keep up with the momentum of the beats per minute.
Programmed drum patterns, virtual tape loops and unlimited palettes of
sonic DNA mutation.
Crossing the vinyl frontier? The cursor has replaced the stylus in the
role of sample splicing and beat juggling.
It's music. But when? How much longer? How much longer?
They'll creep right onto the stage for a recent concert that means doing
the stylus in the middle, he said. One more hour.
Crazy kind of sample splicing and hit the digital stir-fry treatment.
It's jazz, but not as far as we know it, I whispered. He shrugged and
beat juggling.
Then he shouted, suddenly seemed so traditional. He shrugged. Unlimited
sound effects may be old hat when it comes to take the handiwork. So
traditional.
Techno, skins and fortune currently visited on adrenalin reserves --
shareware will collide with me on the crash.
EN ESPANOL:
Comenzando en la caída de 1999, las primeras "corte digital encima
sesiones del salón" en los clubs vivos de la música en Hong Kong.
Inspiración del método de William S. Burroughs.
Encendió dévil voz-overs y un aviso de radio de las noticias en un
language. High-powered extranjero bate fragor fuera de los altavoces y
la venda intenta difícilmente continuar con el ímpetu de los golpes por
minuto.
Patrones programados del tambor, lazos virtuales de la cinta y gamas de
colores ilimitadas de la mutación acústica de la DNA.
¿Cruzar la frontera del vinilo? El cursor ha substituido la aguja en el
papel de la muestra que empalmaba y el hacer juegos malabares del golpe.
Es música. ¿Pero cuándo? ¿Cuánto más largo? ¿Cuánto más largo?
Se arrastrarán a la derecha sobre la etapa para un concierto reciente
que signifique hacer la aguja en el centro, él dijeron. Una más hora. La
clase loca de muestra que empalma y golpeada el digital revolver-fri'e
el tratamiento.
Es jazz, pero no por lo que lo sabemos, susurré. Él encogieron y el
hacer juegos malabares del golpe. Entonces él gritó, parecido
repentinamente tan tradicional. Él encogió.
Los efectos sonoros ilimitados pueden ser viejo sombrero cuando viene
tomar la obra. Tan tradicional.
Techno, pieles y fortuna visitada actualmente en reservas de la
adrenalina -- el shareware chocará con mí en el desplome.
--